2ـ رسانه ملی ، نظریههای فرهنگی و راهبردهای ملی
به تحقیق ، دنیای امروز دنیای رسانه هاست و آگاهی ازآرا و نظریههای متفكرین فرهنگی و اجتماعی و علوم ارتباطات در زمینه وظایف وچگونگی وسایل ارتباط جمعی و نقش آن در راستای تحول فرهنگی و اجتماعی، زمینه های فكری لازم برای بررسی و ارزیابی رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما را تقویت مینماید. راهبرهای کلان در زمینه رسانه ملی اعم از دیدگاههای رهبران اجتماعی و اسناد بالادستی و برنامه های پنجسالهو مصوبات شوراهای عالی در زمینه راهبردهای رسانه ملی نیز برای بررسی محتوا و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی و فراغت و خبری موجود و پیامدهای ان در جامعه بسیار ضروری و راهگشا می باشد. اگاهی از نظریه های دانشمندان برجسته و فرهنگ شناس و راهبردهای عمومی فرهنگی و رسانه ای موجب میگردد تا چگونگی محتوای رسانه های کتبی و صوتی و تصویری و روند پیامها و برنامه های مختلف انها معیارها و ملاکهای علمی و راهبردی صحیح را مورد توجه قرار داده ودر مسیر درست و سازنده به جریان افتد و بدین ترتیب ظرفیت اسیب شناسی و کنترلو کاهش اسیبها را افزایش دهد. بدون تردید، رسانه هایی که شعور انسانی و دانش و تفکر اجتماعی در حاشیه هیجان زایی و خنده بازار ها و گریه بازارهای دائمی و غوغا سالار انها قرار گیرد بر مبنای نظریه های دانشمندان و فرهنگ شناسان برجسته و راهبردهای رسانه ای فرهنگی و ملی مورد قبول نبوده و قشریگری و عوامزدگی سنتی و عوامزدگی مدرن را در کنار خودباختگی فرهنگی و بی هویتی اجتماعی در پیکره جامعه و در بین مردم بویژه جوانان به عنوان اصلی ترین سرمایه فرهنگی و اجتماعی جامعه گسترش خواهند داد وبدین ترتیب سهمگین ترین اسیبهای روانی و عقلانی را در جامعه به بار خواهند اورد.
با این مقدم اکنون به اجمال ببینیم که دانشمندان فرهنگ شناس رسانه ای چه نظری دارند و راهبردها ی ملی در این زمینه چه می گویند
انتخابات مجلس و نفی اشرافیگری و رفتار قبیله ای 1-دکتر سیدمهدی آقاپور-عضو هیأت علمی دانشگاه تهران
فرهنگ پژوهی40- فرهنگ قومی، فرهنگ ملی 1- دکترسید مهدی آقاپور -عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
فرهنگ پژوهی 39- رسانه ملی،نظریه ها و راهبردها- دکترسید مهدی آقاپور عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
رسانه ,اجتماعی ,فرهنگی ,ملی ,زمینه ,های ,فرهنگی و ,و اجتماعی ,اجتماعی و ,در زمینه ,رسانه ملی
درباره این سایت